Projekt leírása
Vajon kié a legeredetibb ötlet, ha nincsenek határok? 2012-ben a Kreatív, az Effectiv-Art és a 3M közösen feldobta a labdát a kreatív- és kommunikációs ügynökségeknek: meghirdették a Post-it War versenyt. Az egymással vetélkedő ügynökségek a legkülönbözőbb helyszíneken állították fel post-itekből készített alkotásaikat, amelyek közül - a közönségszavazás mellett - a Kreatív zsűrije választotta ki a legjobbakat.
A nemes küzdelem 2012. május 10-től június 21-ig tartott: a közel 40 versenyzőnek ebben az időszakban kellett installációt készítenie a színes kis papírragacsokkal, a pályaművekről készített fotókat június 13-ig kellett eljuttatniuk a Kreatív számára.
Mi is ringbe szálltunk, hiszen remek alkalom volt ez arra, hogy megmutassuk, mire vagyunk képesek, ha szabadon szárnyalhat a fantáziánk. Válaszként a War elnevezésre egy közösségi alapon szerveződő, post-itekből álló békezászlót álmodtunk meg, amelyet az Akvárium klub egyik üvegfelületére felragasztva mutattunk meg. Az „építés” folyamatát videón rögzítettük, ami felkerült a YouTube-ra is, illetve a Kreatív közönségszavazó oldalára.
A közösségi szerveződést támogatandóan - hetekkel a zászlóépítés előtt - elindítottuk a Békeposzt nevű Facebook alkalmazásunkat, amelynek használatával bárki hozzáadhatott egy saját post-itet a később felépítendő zászlóhoz. Az így összegyűlt virtuális post-itek számát folyamatosan követhették nyomon az érdeklődők.
Gerillakampánnyal is népszerűsítettük az akciónkat, ami még a Kreatív csapata számára is meglepetés volt. Mindez szervesen illeszkedett a koncepciónkba, és természetesen a versenyszabályzatnak is megfelelt.
1. Létrehoztunk a Facebookon egy fiktív kommunikációs ügynökséget, a Stroke-ot, melynek nevében ugyancsak jelentkeztünk a versenyre.
2. A Stroke nevében egy egyszerű post-it koponyát készítettünk, melynek fényképét - az ügynökség fiktív ügyvezetőjének e-mail címéről - megküldtünk a Kreatívnak, mint pályamunkát.
3. A fényképhez másnap mellékeltünk egy nyílt levelet, amelyben a Stroke vezetője követeli a hypnosia kizárását a versenyből, mivel az egyedüli ügynökségként használt Facebook-alkalmazást, így szabályba ütköző módon tett szert versenyelőnyre a többi résztvevővel szemben.
A Stroke hadüzenete tervünknek megfelelően kikerült a szavazóoldalra, közvetlenül a hypnosia videója után. A hatás nem maradt el: a megmérettetésre készített két videónkat ebben az időszakban összesen 1100 alkalommal tekintették meg.
4. A verseny lezárása után a célunk az volt, hogy gerilla akciónkra fény derüljön, hiszen a projekt nagyszerű alkalom volt arra is, hogy egy nyilvános gerilla referenciával is büszkélkedhessünk. Így az "önbuktatás" mellett döntöttünk: a fiktív Stroke ügyvezetője nevében egy szürreális hangulatú levelet tettünk közzé az ügynökség Facebook oldalán.
Tevékenységek
Eredmény
Ügynökségünk shortlistes lett, csapatunk számos gratulációt kapott a Kreatívtól és más ügynökségektől is. A projektet - egyúttal mint nevesíthető gerillamarketing-referenciát is - a szakma előtti debütálásunk egyik főbb állomásaként tartjuk számon. Természetesen remek szórakozás és gazdag inspirációs forrás is volt számunkra ez a megmérettetés, amelyben minden résztvevő ügynökség tanúbizonyságot tett arról, hogy a hazai kommunikációs szakma fantáziában és kreativitásban továbbra sem szűkölködik.